16 Haziran 2016 Perşembe

Başlarken

Merhaba, 

Yayın hayatına yeni başlayan blogumda sizlere çocuk gelişimi ile ilgili bilgiler vermeye çalışacağım.

Marmara Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümünden 2000 yılında mezun oldum.

Yüksek lisansımı Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gelişim Psikolojisi bölümünde yaptım. Tez konum "Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocukların açık ve örtük bellek performanslarını değerlendirilmesi".

Meslek hayatım boyunca anaokullarında, özel eğitim merkezlerinde, ilkokul ve ortaokullarda, danışmanlık merkezlerinde hep çocuklarla çalıştım. Meslekte uzmanlaşmanın önemine inanıyorum, benim uzmanlığım özellikle 2-12 yaş arası çocuklar.

Oyun terapistiyim, Deneyimsel Oyun Terapisi eğitimine Byron Norton ve Nilüfer Devecigil'den aldığım süpervizyonlarla devam ediyorum.

Stroop Testi, İşaretleme testi, Raven Standart Progresif Matrisler testi, Özgül Öğrenme Güçlüğü Bataryası, Çizim Testleri (İnsan Çiz, Ağaç Çiz, Kinestetik-Tılsımlı Aile Çiz, Hareketli Ev-Ağaç-İnsan Çiz), D10 testi, Temel Yetenekler Testi, Temel Kabiliyetler Testi, Bender-Gestalt Görsel Motor Algılama testi ve benzeri birçok çocuk değerlendirme testinin uygulayıcısıyım.

Çocuklara yardımcı olabilmek için yeni araştırmaları takip etmeye, psikoloji alanındaki güncel gelişmeleri öğrenmeye, yeni yaklaşımlar, testler, yöntemler, tekniklerin eğitimini almaya devam ediyorum.

Mesleğime ve çocuklara olan sevgim, öğrenme ve gelişme isteğim hiç bitmeyecek...

Sevgiler.


Mine Kilitci, 2016.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder